Hochschuldidaktik der Mathematik, speziell Untersuchung von Maßnahmen zur Förderung der Mathematikkenntnisse von Studienanfänger der Ingenieur- und Informationswissenschaften.
Kommutative Algebra und algebraische Geometrie mit Schwerpunkt Differentialformen, Dualitätstheorie und Residuen.
mit K. Derr, T. Podgayetskaya, M. Weigel (2019). STACK-Aufgaben im formativen eAssessment: Einsatzmöglichkeiten des Feedbacks. Zenodo. http://doi.org/10.5281/zenodo.2563656.
Mit K. Derr, Z. Ahmed (2019): Monitoring the use of learning strategies in a web-based pre-course in mathematics. A comparison of quantitative and qualitative data sources. In: D. Ifenthaler, D.-K. Mah, J. Yau (Eds.) Utilizing Learning Analytics to Support Study Success, Springer International Publishing, Cham, 119-141.
Mit K. Derr, T. Podgayetskaya (2016): Formatives eAssessment in Online-Brückenkursen: Potentiale und Grenzen und die Rolle des Feedback. In: Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Hg.): Beiträge zum Mathematikunterricht. Münster: WTM, S. 1145–1148.
Mit M. Hellus (2016): A result on Mecaulay’s curve. Communications in Algebra, vol. 44(2), 479 – 485.
Mit K. Derr, Z. Ahmed (2015): Using Test Data for Successive Refinement of an Online Pre-Course in Mathematics. In: Jefferies, A.; Cubric, M. (Hg.): Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning. University of Hertfordshire Hatfield, UK. 29-30 October 2015. Reading: Academic Conferences and Publishing International Limited, S. 173–180.
Mit K. Derr, T. Podgayetskaya (2015): Betreuungskonzepte für Online-Vorkurse in Mathematik: Fachliche und überfachliche Aspekte. in: Tagungsband zum 2. HDMINT Symposium 2015 (24./25. September, Technische Hochschule Nürnberg), S. 64-69.
Mit K. Derr, T. Podgayetskaya (2015): Betreuungsangebote in einem Online Vorkurs Mathematik: Modularisierung als Antwort auf heterogene Studierendenschaft? In: Caluori, F., Linneweber-Lammerskitten, H. und Streit, C. (Hg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, WTM Verlag, Münster, S. 228-231.
Mit K. Derr, T. Podgayetskaya (2015): Zwischen Drill&Practice und Problemlösen: Gestaltung von Online-Aufgaben im Bereich Studienvorbereitung für technische Studiengänge. In: Caluori, F., Linneweber-Lammerskitten, H. und Streit, C. (Hg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, WTM Verlag, Münster, S. 1163-1166.
Mit K. Derr (2013). "Mathematik-Studienvorbereitung im Selbststudium: Didaktische Aspekte des Selbst-Assessment" in: Tagungsband zum 1. HDMINT Symposium 2013 (7./8. November 2013, Technische Hochschule Nürnberg), S. 138-143.
mit K. Derr, M. Gottfried, C. Vandaele: Präsenzmethoden und e-Learning in der Studienvorbereitung Mathematik an der Fakultät Technik, Jahrbuch Studium Duale 2013
mit K. Derr, J. Ochse, C. Vandaele: Studienvorbereitung Mathematik: Selbstlernangebot der Fakultät Technik, Studium Duale 2012.
mit K. Derr, M.Z. Ahmed: University preparation via Self-e-Assessment & Self-study: First findings and implications from evaluating an e-Learning-platform.
mit K. Derr: Studienvorbereitung Mathematik Online: Ein Selbstlernangebot für Studienanfänger/-innen in technischen Studiengängen, Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, WTM Verlag Münster, 2012, 189 - 192.
mit K. Derr, Ochse, J., Pettinger, M., Vandaele, C.: Neue Konzepte zur Studienvorbereitung Mathematik an der DHBW Mannheim ", Jahrbuch Studium Duale 2011.
mit K. Derr, Saller, D.: Kompetenzzentrum mathematisch-naturwissenschaftliches Basiswissen: Online Selbsttest MathX³, e-teaching.org Themenspecial E-Assessment, März 2010.
mit K. Derr: Kompetenzzentrum mathematisch-naturwissenschaftliches Basiswissen, Jahrbuch Studium Duale 2010.
mit K. Derr: Durchführung und Analyse von Online-Tests unter Verwendung einer E-Learning-Plattform. Technische und methodische Aspekte. In Mandel, S.; Rutishauser, M, Seiler Schiedt, E. (Hrsg.): Digitale Medien für Lehre und Forschung, Medien in der Wissenschaft; Band 55. Waxmann, Münster u.a., p. 263-274.
mit I.Swanson: Adjoints of Ideals. Michigan Math. J. 57 (2008), 447 – 462
Powers of Elements and Monomial Ideals. Comm Algebra 33 (2005), 3771 – 3781
mit I. Swanson: Normal Cones of Monomial Primes. Math Comp 72 (2003), 459 – 475.
Log-Resolution, Derivations and Evolutions. Illinois Jour. Math 46 (2002), 269 – 286
Residual representation of algebraic-geometric codes.Effective methods in algebraic and analytic geometry, 2000 (Kraków). Univ. Iagel. Acta Math.No. 39(2001), 25–48
mit I. Swanson: Discrete Valuations centered on local domains. Jour Pure Appl Algebra 161 (2001), 145 -166
mit C. Huneke: Fiber Cones and the Integral Closure of Ideals. Collect. Math. 52 (2001), 85 -100.
mit A. Rechenauer: Valuations of ideals, evolutions and the vanishing of cohomology groups.Geometric and combinatorial aspects of commutative algebra (Messina, 1999), 245–258, Lecture Notes in Pure and Appl. Math., 217,Dekker, New York, 2001.
Completions of local Morphisms and Valuations, Math. Z. 236 (2001), 201 -214
mit S.D. Cutkosky: Vanishing of Differentials along Ideals and Non-Archimedean Approximation. Math. Ann. 317 (2000), 295 – 308.
mit S. Ertl: The Jacobian Formula for Laurent Polynomials. Effective in Algebraic and Analytic Geometry (Bielsko-Biala 1997), Univ. Jagel. Acta Math. 37 (1999), 51 – 67.
Evolutions and Valuations associated to an ideal. J. Reine angew. Math 517 (1999), 81 -101.
Graded Duality and Generalized Fractions. Jour Pure Appl. Algebra 141 (1999), 225 – 247.
mit A. Yekutieli: Adelic Chern Forms and Applications. Mar. J. Math 121 (1999), 797 – 839.
Mit X. Sun: Vector Bundles on the Projective Line over a Discrete Valuation Ring and the Cohomology of Canonical Sheaves, Comm. Algebra 27 (1999), 3513 – 3529.
Derivations and the Integral Closure of an Ideal. With an appendix by I. Swanson. Proc AMS 126 (1998) 1931 -1940.
Mit E. Kunz: On the Intersection of Algebraic Curves and Hypersurfaces. Math Z. 227 (1998), 263 – 278.